Likwidacja szkody
Etapy likwidacji szkód
Jakie są etapy likwidacji szkód?
Uproszczona likwidacja
- Zgłaszasz szkodę. Dokładnie opisujesz okoliczności kolizji oraz uszkodzenia samochodu/mienia. Możesz przesłać samodzielnie wykonane zdjęcia.
- Na podstawie Twojego opisu oszacujemy koszt naprawy (naprawa auta, pojazdu) czy mienia.
- Likwidacja szkody może zakończyć się już na tym etapie, jeżeli zaakceptujesz złożoną propozycję. Przekazujemy odszkodowanie na wskazane przez Ciebie konto. Otrzymujesz odszkodowanie szybko i bez zbędnych formalności.
Oględziny
Podczas rejestracji szkody nasz Konsultant doradzi Ci najbardziej optymalny sposób jej likwidacji. Jeżeli zajdzie konieczność wykonania oględzin uszkodzonego pojazdu/mienia, wykwalifikowany rzeczoznawca skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 dni roboczych od zakończenia rejestracji. Wspólnie ustalicie dogodny dla Ciebie termin i miejsce oględzin.
Jeżeli kwota odszkodowania zaproponowana przez rzeczoznawcę jest dla Ciebie satysfakcjonująca, likwidacja szkody może zakończyć się już na tym etapie, o ile dostarczysz dokumenty i informacje niezbędne do zakończenia procesu.
Kosztorys i naprawa auta (pojazdu)
Jeżeli podczas oględzin nie zdecydujesz się na kwotę zaproponowaną przez rzeczoznawcę, otrzymasz kosztorys naprawy, który przekażemy Ci niezwłocznie – według Twojego wyboru – mailem lub listem.
Jeśli potrzebujesz pomocy w wyborze sposobu naprawy pojazdu, możemy wskazać warsztat, który wykonana naprawę. Możesz również wybrać warsztat sam.
W obu przypadkach szkodę rozliczymy na podstawie faktur/rachunków po dokonaniu naprawy auta (pojazdu).
Ustalenie odpowiedzialności
Oględziny nie są jednoznaczne z wypłatą odszkodowania. Likwidator na podstawie zebranej dokumentacji ustala, czy w danej szkodzie można przyjąć odpowiedzialność za zaistniałe zdarzenie i dokonać wypłaty odszkodowania.
Po wykonanych oględzinach Ty decydujesz czy oraz kiedy i gdzie planujesz naprawiać należący do Ciebie pojazd/mienie. Aby zlecić przeprowadzenie naprawy, nie musisz oczekiwać na wypłatę odszkodowania.
Decyzja
Informację o przyznaniu lub odmowie przyznania odszkodowania przekazujemy w formie pisemnej decyzji. Każdorazowo w jej treści zawarte są informacje o trybie odwołania się od zajętego stanowiska.
Wypłata odszkodowania – termin
Zgodnie z prawem Compensa powinna zakończyć likwidację szkody w ciągu 30 dni od daty jej zgłoszenia. W razie wydłużenia tego terminu Compensa informuje pisemnie osobę zgłaszającą roszczenie o przyczynie przedłużenia procesu likwidacji.
Ogólne
Czy jest górna granica odpowiedzialności Compensy przy szkodzie z OC?
Tak. Zgodnie z Ustawą o ubezpieczeniach obowiązkowych jest to suma gwarancyjna, która wynosi:
- 29 876 400 złotych w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki są objęte ubezpieczeniem bez względu na liczbę poszkodowanych – w przypadku szkód na osobie
- 6 021 600 złotych w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki są objęte ubezpieczeniem bez względu na liczbę poszkodowanych – w przypadku szkód w mieniu.
Czy ubezpieczyciel może mi udostępnić akta szkody?
Tak. Ubezpieczyciel może udostępnić akta szkody.
Kiedy obowiązkowo należy wezwać policję przy zdarzeniu drogowym?
W przypadku gdy:
- są osoby ranne,
- kierowca zbiegł z miejsca zdarzenia,
- uczestnik zdarzenia był pod wpływem alkoholu, środków odurzających,
- strony nie mogą dojść do porozumienia w kwestii winy,
- doszło do kolizji z udziałem obcokrajowca,
- którykolwiek z uczestników zdarzenia nie posiada ważnego ubezpieczenia OC,
- nastąpi znaczne uszkodzenie mienia/pojazdu.
Co należy zrobić, gdy pojazd wjechał w dziurę w jezdni, a ubezpieczony nie posiada polisy ubezpieczenia AC (autocasco)?
Gdy ubezpieczony nie posiada ubezpieczenia AC (autocasco), należy wezwać Policję, a następnie zgłosić się do Zarządcy Dróg i poprosić o podanie serii i numeru polisy OC. Szkodę zgłasza się w towarzystwie ubezpieczeń Zarządcy Dróg.
Czy przy zakwalifikowaniu szkody jako całkowitej i wypłacie odszkodowania, ubezpieczenie AC (z którego zgłoszona została szkoda) ulega rozwiązaniu?
Tak. Ubezpieczenie AC ulega wtedy rozwiązaniu.
Kiedy mogę naprawiać auto po szkodzie?
Auto możesz naprawiać dopiero po oględzinach.
Czy Compensa współpracuje z siecią warsztatów?
Tak, współpracujemy. Pełną listę warsztatów znajdziesz tutaj.
Szkoda a zniżki
Czy jeśli mam szkodę z ubezpieczenia AC to zabierane mi są też zniżki w ubezpieczeniu OC?
Nie. W przypadku szkody z ubezpieczenia AC zniżki z ubezpieczenia OC nie są zabierane.
Kto traci zniżki na ubezpieczenie samochodu po wypłacie odszkodowania? Tylko właściciel pojazdu czy współwłaściciel również?
Zniżki na ubezpieczenie samochodu traci zarówno właściciel, jak i współwłaściciel.
Wypłata odszkodowania
Co dzieje się z wypłatą odszkodowania, gdy pojazdem w momencie szkody kierowała osoba nieuwzględniona na polisie (np. poniżej 25. roku życia)?
Następuje pomniejszenie wypłaty odszkodowania o kwotę 1 500 zł (udział własny).
Czy odszkodowanie z ubezpieczenia OC obejmuje również koszty dodatkowego badania technicznego?
Tak.
Jeśli w zdarzeniu brały udział tylko pojazdy należące do tej samej osoby lub firmy, to czy można dochodzić odszkodowania z OC?
Nie można.
Zgłoszenie szkody
Czy muszę powiadamiać administrację lub administratora domu o szkodzie zaistniałej w nieruchomości, w której mieszkam?
Jeśli szkoda została zgłoszona z własnej polisy, wtedy nie ma konieczności powiadamiania administracji budynku. Jeśli szkoda powstała na częściach wspólnych, które są własnością administracji, wtedy należy poinformować administrację.
Gdzie mogę zgłosić szkodę z ubezpieczenia Voyage?
W przypadku szkód z NNW, ubezpieczenia bagażu lub OC w życiu prywatnym należy zgłosić szkodę przez Internetowy Formularz Zgłoszenia Szkody na www.compensa.pl.
Jaki jest czas na zgłoszenie szkody z OC, OC osobowego, AC, NNW?
- OC – 3 lata,
- OC osobowe – 10 lat,
- AC uszkodzenia – 5 dni roboczych w przypadku szkody na terytorium RP,
- AC kradzież – 2 dni robocze w przypadku szkody na terytorium RP,
- AC uszkodzenia, szkoda powstała poza terytorium RP:
- 5 dni roboczych po przekroczeniu granicy jeśli szkoda powstała za granicą;
- 3 dni robocze po przekroczeniu granicy, jeśli wezwano pomoc przedstawiciela Compensy za granicą,
- NNW – po zakończeniu leczenia, jednak nie później niż 3 lata od zaistnienia szkody.
W jaki sposób najszybciej zgłosić szkodę lub roszczenie?
Szkodę lub roszczenie zgłosisz przez formularz online.
Gdzie wysłać dokumenty do szkody?
Dokumenty do szkody możesz przesłać:
- w trakcie zgłaszania szkody przez formularz online,
- przez formularz do dosyłania dokumentów do zgłoszonych szkód,
- przez aplikację do śledzenia statusu szkody.
Jak sprawdzić status szkody?
Dla części spraw dostępna jest aplikacja do śledzenia statusu szkody. O jej przypisaniu do sprawy informujemy mailowo lub SMS-em. Możesz zalogować się do niej tutaj.
Płatności
Płatności z PayU
Dostałem wiadomość z linkiem do płatności – czy to bezpieczne?
Naszym partnerem jest PayU – zaufany i certyfikowany operator płatności elektronicznych w Polsce.
Przed terminem zapłaty za polisę, a także po terminie płatności wysyłamy e-maile/SMS-y z linkiem. Możesz opłacić polisę BLIKiem, kartą lub przelewem on-line.
Upewnij się, że po kliknięciu w link następuje przekierowanie na stronę: www.platnosci.compensa.pl
Adres e-mail/numer telefonu, na który wysłaliście powiadomienie, jest błędny. Jak mogę go zmienić?
Jeżeli chcesz zaktualizować swoje dane, poinformuj nas o tym:
polisy majątkowe
polisy życiowe
- e-mail: mojacompensa@compensazycie.pl
Dane zostaną zmienione najpóźniej kolejnego dnia roboczego od chwili zgłoszenia.
Chcę uruchomić płatność cykliczną/szybki przelew on-line, ale link nie jest już aktywny. Co zrobić?
Jeżeli chcesz uruchomić płatność cykliczną/szybki przelew online, skontaktuj się z nami:
polisy majątkowe
- infolinia: 22 501 61 00
polisy życiowe
- e-mail: mojacompensa@compensazycie.pl
- infolinia: 22 867 66 67
Otrzymasz od nas nowy e-mail z linkiem do ponownego uruchomienia płatności.
Chcę zrezygnować z płatności cyklicznej. Jak to zrobić?
Jeżeli chcesz zrezygnować z płatności cyklicznej, poinformuj nas o tym:
polisy majątkowe
- infolinia: 22 501 61 00
polisy życiowe
- e-mail: mojacompensa@compensazycie.pl
- infolinia: 22 867 66 67
Otrzymasz nowy e-mail z linkiem do anulowania płatności cyklicznej.
Próbuję zrealizować płatność, ale otrzymuję komunikat o błędzie. Co wtedy?
Taka sytuacja może wiązać się z: błędnym wpisaniem danych karty, nieważną kartą, brakiem środków na karcie płatniczej, problemem z połączeniem Internetowym, problemami technicznymi po stronie dostawcy oprogramowania itd.
W przypadku trudności z płatnością, skontaktuj się z PayU.
Moja płatność zakończyła się niepowodzeniem. Co teraz?
Jeżeli Twoja płatność zakończyła się niepowodzeniem, możesz:
- ponowić próbę zapłaty, korzystając z przesłanego przez nas linka
- otrzymać nowy link do płatności
- opłacić polisę klasycznie (dane do przelewu znajdziesz w e-mailu z linkiem oraz na polisie)
Mam zlecenie stałe na swoim koncie, a mimo to dostaję e-maile z przypomnieniem lub monitem. Co zrobić?
Wysyłamy przypomnienia na 5 dni przed ustalonym terminem płatności.
Sugerujemy przesunięcie zlecenia stałego tak, aby kwota zdążyła zaksięgować się w naszych systemach przed wysłaniem przypomnienia – np. 7 dni przed terminem płatności.
Kwota na e-mailu nie zgadza się ze składką na polisie. Co zrobić?
Jeżeli chcesz potwierdzić wysokość swojej składki, skontaktuj się z nami:
polisy majątkowe
- infolinia: 22 501 61 00
polisy życiowe
- e-mail: mojacompensa@compensazycie.pl
- infolinia: 22 867 66 67
Chcę sprawdzić numer karty powiązany z płatnością za polisę. Jak to zrobić?
Taką informację można zdobyć jedynie kontaktując się bezpośrednio z PayU S.A.
Chcę zapłacić kolejną składkę przez płatności elektroniczne. Czy jest taka możliwość?
Tak. Przed terminem zapłaty kolejnej składki otrzymasz od nas e-mail/SMS z linkiem do nowej płatności.
Jeżeli uruchomiłeś płatności cykliczne, nie musisz nic robić – składka zostanie pobrana automatycznie.
Chcę sprawdzić stan moich płatności. Jak to zrobić?
Natychmiast po zatwierdzeniu przez Ciebie płatności, otrzymasz wiadomość z informacją o jej statusie.
Jeżeli chcesz sprawdzić stan swoich płatności, skontaktuj się z nami:
polisy majątkowe
- formularz: status płatności
polisy życiowe
- e-mail: mojacompensa@compensazycie.pl
- infolinia: 22 867 66 67
Jak opłacić polisę?
Przypomnienie o płatności wysyłamy na 5 dni przed ustalonym terminem płatności. Dane do płatności otrzymasz od nas e-mailem/SMS-em. Kliknij w link z wiadomości i postępuj zgodnie z krokami na ekranie.
Ubezpieczenie pojazdu
Wypowiedzenie umowy/Odstąpienie
Kiedy i w jaki sposób mogę wypowiedzieć umowę OC?
Wypowiedzenie umowy OC komunikacyjnego jest możliwe:
- na koniec okresu ochrony ubezpieczeniowej (art. 28 Ustawy*), ważne: wypowiedzenie złożone na koniec okresu ubezpieczenia musi do nas dotrzeć nie później niż jeden dzień przed końcem trwania polisy.
- jeśli masz dwie umowy OC komunikacyjnego, bo nie wypowiedziałeś umowy dotychczasowemu ubezpieczycielowi, a polisę na kolejny rok kupiłeś w innym towarzystwie, możesz wypowiedzieć polisę wznowioną w oparciu o klauzulę automatycznego wznowienia (art. 28a Ustawy*)
- jeśli kupiłeś pojazd wraz z umową OC (art. 31 Ustawy*) , ważne: jeżeli nie chcesz korzystać z umowy OC zawartej przez zbywcę pojazdu, możesz ją wypowiedzieć w każdym momencie jej ważności i zostanie rozwiązana ze wskazanym przez Ciebie dniem.
Wypowiedzenie umowy OC zgłosisz tutaj
* Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz.U. 2003 nr 124 poz. 1152)
Kiedy i jak mogę odstąpić od umowy?
Jeśli zawarłeś umowę przez Internet lub zdalnie przez telefon, możesz od niej odstąpić w terminie 30 dni od daty jej zawarcia. Jeśli chcesz odstąpić od umowy zawartej w Compensie wypełnij formularz wypowiedzenia polisy komunikacyjnej.
Kontakt telefoniczny lub e-mailowy ułatwi realizację bieżących sprawach dotyczących zawartych umów, głównie: potwierdzenia dokonanych wpłat, przypomnienia o zbliżających się terminach płatności rat.
Gdzie mogę się dowiedzieć, czy moje wypowiedzenie umowy ubezpieczenia dotarło?
Po skorzystaniu z formularza online znajdującego się na tej stronie, na wskazany w formularzu adres e-mail otrzymasz potwierdzenie złożenia wypowiedzenia.
Zmiana danych
Kiedy i jak mogę zgłosić cesję?
Jak mogę zgłosić zmianę numeru rejestracyjnego?
Zmianę numeru rejestracyjnego zgłosisz przez formularz zmiany danych.
Potwierdzenie zawarcia umowy OC z aktualnym numerem rejestracyjnym pobierzesz tutaj.
Jak mogę zaktualizować lub uzupełnić numer telefonu i adres e-mail?
Dane kontaktowe zaktualizujesz przez formularz zmiany danych
Zmiana własności
Co zrobić po złomowaniu lub wyrejestrowaniu pojazdu ubezpieczonego w Compensie?
W przypadku zezłomowania pojazdu wypełnij formularz i załącz do niego skan lub zdjęcia dokumentu poświadczającego o demontażu lub wyrejestrowaniu pojazdu.
Co zrobić po sprzedaży pojazdu ubezpieczonego z Compensa?
Zawiadom nas o sprzedaży pojazdu przez formularz w ciągu 14 dni od daty sprzedaży.
Ważne: Twoim obowiązkiem jest również przekazanie nowemu właścicielowi pojazdu dotychczasowej Polisy ubezpieczenia OC.
Pamiętaj, że do kupującego należy decyzja czy będzie korzystał z ochrony do końca okresu obowiązywania umowy OC, czy też ją wypowie. Jeśli nabywca pojazdu wypowie umowę OC, możesz zawnioskować o zwrot składki za niewykorzystany okres ochrony. Zwrot powinieneś dostać w ciągu 14 dni od złożenia wniosku.
Sprzedawca auta (zbywca) powiadomił Compensę o sprzedaży pojazdu. Czy nowy nabywca musi wypowiedzieć umowę?
Nowy właściciel auta nie musi wypowiadać umowy w Compensie. Może kontynuować polisę do końca jej trwania.
Pamiętaj, że polisa zakupiona przez poprzedniego właściciela nie podlega automatycznemu wznowieniu. Koniecznie jest zawarcie nowej umowy na kolejny rok.
Czy nowy nabywca może korzystać ze zniżek poprzedniego właściciela (zbywcy)?
Nie. W myśl art. 31 ust 2 Ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o Ubezpieczeniach Obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. Nr 124, poz. 1152, z późn. zm.), Compensa może dokonać ponownej kalkulacji należnej składki z tytułu udzielonej ochrony ubezpieczeniowej począwszy od dnia przejęcia praw własności pojazdu, z uwzględnieniem zniżek przysługujących Nabywcy oraz zwyżek obciążających, w ramach obowiązującej taryfy składek. Na wniosek Nabywcy, Zakład Ubezpieczeń dokonuje rekalkulacji składki za okres od dnia przejęcia praw własności pojazdu.
W jakim czasie nowy nabywca pojazdu może wypowiedzieć ubezpieczenie OC?
Nowy właściciel (nabywca) może wypowiedzieć umowę ubezpieczenia komunikacyjnego w dowolnym momencie jej trwania. Rozwiązanie umowy ubezpieczenia następuje z dniem wypowiedzenia.
Kto ponosi odpowiedzialność za szkodę powstałą 2 dni po zawarciu umowy kupna-sprzedaży pojazdu? Nowy właściciel (nabywca) czy poprzedni posiadacz (zbywca)?
Nowy nabywca.
Czy Ubezpieczenie Zbywcy może zostać przedłużone automatycznie?
Umowa ubezpieczenia ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została zawarta. Umowa ubezpieczenia Zbywcy nie podlega automatycznemu przedłużeniu.
Czy AC przechodzi na nowego właściciela po sprzedaży samochodu (pojazdu)?
Nie. Po sprzedaży samochodu autocasco nie przechodzi automatycznie na nowego właściciela (nabywcę).
Czy mogę ubezpieczyć samochód, który jest na zagranicznych numerach rejestracyjnych (bez przerejestrowywania auta)?
Nie.
Co zrobić po sprzedaży domu, mieszkania lub gospodarstwa rolnego ubezpieczonego w Compensa?
Ubezpieczenia majątkowe
Ogólne
Co zrobić w momencie śmierci ubezpieczającego/ubezpieczonego? Jakie dokumenty przesłać i gdzie?
W przypadku śmierci ubezpieczającego/ubezpieczonego potencjalny spadkobierca zobowiązany jest poinformować o tym ubezpieczyciela przesyłając kopię skróconego aktu zgonu oraz jeśli posiada, dokument poświadczający nabycie spadku.
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia śmierci odpowiedniego dla rodzaju ubezpieczenia:
Polisa nie wznowi się automatycznie, dlatego aby zachować ciągłość ubezpieczenia, należy pamiętać o odnowieniu polisy po jej wygaśnięciu przez potencjalnych spadkobierców.
W jakim czasie wydawane jest zaświadczenia o przebiegu ubezpieczenia?
Zgłoszenia rozpatrywane są w kolejności napływania. Wydanie zaświadczenia następuje do 14 dni roboczych.
Gdzie mogę sprawdzić numer konta bankowego do opłacenia II raty składki?
Numer konta znajdziesz na polisie. W razie problemów możesz także skontaktować się ze swoim Agentem lub najbliższym Oddziałem Compensy.
Kto traci zniżki ubezpieczeniowe w przypadku szkody?
Zniżki tracą właściciele i kierujący pojazdem, jeżeli kierujący jest inną osobą niż właściciel polisy. Informacje o utraconych zniżkach można uzyskać u Agenta lub w Oddziale Compensy.
Czy mogę korzystać z polisy po zakupie mieszkania?
Nie. Ubezpieczenie majątkowe nie przechodzi na nowego nabywcę. Traci swoją ważność w momencie sprzedaży mieszkania.
Jakie obowiązki ma Klient, który sprzedaje mieszkania? Czy musi wypowiedzieć polisę?
Klient powinien przesłać informacje o sprzedaży mieszkania np. akt notarialny. Jeżeli opłacił polisę to na pisemny wniosek przysługuje mu zwrot niewykorzystanej składki.
Jaki jest czas oczekiwania na stworzenie duplikatu polisy?
Do 3 dni roboczych.
Czy polisa nabywcy wznawia się automatycznie?
Polisa przejęta przez nabywcę nie wznawia się automatycznie na kolejny okres.
Ile kosztuje Zielona Karta?
Zielona Karta dodawana jest bez dodatkowych opłat (na żądanie Klienta) do ubezpieczenia OC. Odbiór jest możliwy w najbliższym Oddziale.
Gdzie mogę sprawdzić numer konta bankowego do opłacenia II raty składki?
Numer konta znajdziesz na polisie. W razie problemów możesz także skontaktować się ze swoim Agentem lub najbliższym Oddziałem Compensy.
Samochód
Kiedy przysługuje zwrot składki z OC?
Zwrot składki OC przysługuje, gdy nastąpi:
- wyrejestrowanie pojazdu,
- sprzedaż pojazdu, a nowy nabywca wypowie polisę OC,
- wypowiedzenie posiadacza (w określonych warunkach),
- odstąpienie od umowy przy zastosowaniu praw konsumenta.
Czyje zniżki brane są pod uwagę: właściciela czy współwłaściciela auta?
Zawsze brane są pod uwagę wyższe zniżki.
Ile kosztuje Zielona Karta?
Zielona Karta dodawana jest bez dodatkowych opłat (na żądanie Klienta) do ubezpieczenia OC.
Czy tylko właściciel może zawrzeć ubezpieczenie pojazdu?
Nie. Może to zrobić również współwłaściciel lub użytkownik pojazdu.
Czy rolnik, który posiada pojazd wolnobieżny musi zawrzeć umowę OC komunikacyjne?
Musi posiadać ubezpieczenie komunikacyjne, jeśli pojazd jest zarejestrowany.
Kiedy mogę odzyskać zwrot składki z AC?
Po sprzedaży pojazdu pod warunkiem, że umowa AC jest w mocy. To znaczy, że suma ubezpieczenia nie została wyczerpana wskutek wypłacanych dotychczas odszkodowań.
Jeśli spóźnię się z zapłatą składki, to czy umowa AC automatycznie się rozwiązuje?
Jeśli spóźnisz się z zapłatą składki, wtedy Compensa wyśle do Ciebie informację o braku wpłaty (monit). Jeśli po otrzymaniu informacji o braku wpłaty nie dokonasz zapłaty składki, Compensa będzie udzielała ochrony w zakresie ryzyka. Wierzytelność trafi na kolejny etap procesu odzyskiwania wierzytelności
Co to jest udział własny i ile wynosi?
Udział własny (franszyza redukcyjna) jest to ustalona w umowie kwota lub procent sumy ubezpieczenia, które stanowią udział ubezpieczającego w szkodzie. O tę kwotę (lub procent) pomniejszana jest kwota odszkodowania.
Gdzie mogę sprawdzić numer konta bankowego do opłacenia II raty składki?
Numer konta znajdziesz na polisie oraz tutaj
Co to jest wyposażenie podstawowe samochodu?
Wyposażenie podstawowe to urządzenia oraz sprzęt zamontowane trwale w pojeździe podczas procesu produkcji albo w procesie przygotowania pojazdu fabrycznie nowego do sprzedaży.
Co to jest wyposażenie dodatkowe samochodu?
Wyposażenie dodatkowe to urządzenia oraz sprzęt zamontowane w pojeździe na stałe, ale nie będące wyposażeniem podstawowym. Ich demontaż wymaga użycia narzędzi i przyrządów mechanicznych. Przykłady wyposażenia dodatkowego:
- sprzęt audiofoniczny,
- sprzęt audiowizualny,
- zmieniarka CD,
- sprzęt łączności telefonicznej i radiotelefonicznej,
- GPS,
- urządzenie głośnomówiące,
- bagażnik zewnętrzny,
- taksometry, haki holownicze, spojlery, nakładki i naklejki reklamowe.
Co oznacza stwierdzenie „AC oparte na All Risks”?
Oznacza to, że ubezpieczenie AC obejmuje wszystkie ryzyka szkodowe za wyjątkiem ryzyk wyłączonych, wymienionych w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.
Czy jest możliwość wyłączenia ryzyka kradzieży w AC? Jeśli tak to czy przy zawieraniu polisy zapłacę mniej?
Jest możliwość wyłączenia ryzyka kradzieży. Przy podpisywaniu polisy należy podjąć decyzję o wyłączeniu kradzieży.
Składka i płatności
Gdzie mogę sprawdzić płatności za polisę?
Status płatności za polisę sprawdzisz tutaj
Gdzie mogę sprawdzić numer konta bankowego do opłacenia II raty składki?
Numer konta znajdziesz na polisie oraz tutaj
Jeżeli składka nie została opłacona, to gdzie mogę sprawdzić, ile mam zapłacić?
Harmonogram płatności znajdziesz na swojej polisie.
Co należy zrobić, gdy Compensa przysłała zawiadomienie o zaległościach?
Sprawdź, czy dokonałeś płatności. Zawiadomienie mogło zostać wysłane przed zaksięgowaniem transakcji.
Co się stanie, jeśli zapomnę zapłacić kolejną ratę składki?
Ochrona ubezpieczeniowa nadal trwa, a umowa ubezpieczenia jest dalej aktywna.
Compensa przypomina swoim klientom indywidualnym o konieczności wpłaty i wyznacza dodatkowy termin na zapłatę składki. Pamiętaj jednak, że zbyt długa zwłoka może doprowadzić do rozpoczęcia procesu windykacyjnego i powiększenia zaległej składki o koszty z tym związane.
Czy mogę opłacić składkę w ratach?
Tak. Można opłacać składki w dwóch i czterech ratach. Pamiętaj jednak, że opłacając składkę jednorazowo możesz zapłacić mniej!
Jak mogę potwierdzić opłacenie składki?
Jeśli podałeś numer telefonu przy zawarciu umowy ubezpieczenia otrzymasz sms z powiadomieniem od Compensa o otrzymaniu wpłaty.
Jakie będą konsekwencje braku opłacenia składki?
W przypadku stwierdzenia braku płatności kolejnej raty składki Compensa przypomina swoim klientom indywidualnym o konieczności wpłaty i cały czas odpowiada za wyrządzone przez nich szkody. Pamiętaj jednak, że zbyt długa zwłoka może doprowadzić do rozpoczęcia procesu windykacyjnego i powiększenia zaległej składki o koszty z tym związane!
Kiedy przeprowadzana jest rekalkulacja składki na nowego właściciela po zakupie pojazdu?
Rekalkulacja jest robiona tylko w przypadku, gdy nowy nabywca nie skończył 28 lat lub na pisemną prośbę Klienta.
Jeśli spóźnię się z zapłatą składki, to czy umowa AC automatycznie się rozwiązuje?
Jeśli spóźnisz się z zapłatą składki Compensa wyśle do Ciebie informację o braku wpłaty (monit). Jeśli po otrzymaniu informacji o braku wpłaty nie dokonasz zapłaty składki, Compensa będzie udzielała ochrony w zakresie ryzyka.
Wiedza ogólna o ubezpieczeniach
Ogólne
Gdzie mogę uzyskać informacje na temat ubezpieczenia turystycznego Voyage?
O ubezpieczeniu turystycznym Voyage dowiesz się więcej na infolinii Compensa Kontakt (22 501 61 00), w placówkach Compensy oraz u Agentów.
Kto to jest Ubezpieczający?
Ubezpieczający to osoba (fizyczna, prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej) zawierająca umowę ubezpieczenia zobowiązana do zapłaty składki ubezpieczeniowej.
Kto to jest Ubezpieczyciel?
Ubezpieczyciel to zakład ubezpieczeń, który prowadząc działalność ubezpieczeniową, na podstawie umowy zobowiązuje się do odpowiedniego świadczenia w razie wystąpienia skutków zdarzeń losowych.
Co to jest suma gwarancyjna/suma ubezpieczenia?
Suma ubezpieczenia (suma gwarancyjna) jest to górna granica, do której odpowiada zakład ubezpieczeń.
Co to jest udział własny?
Udział własny jest to część wartości szkody, którą Klient zobowiązuje się pokryć w sytuacji jej wystąpienia.
Franszyza redukcyjna – co to jest?
Franszyza redukcyjna jest to kwota, którą ubezpieczyciel pobiera z odszkodowania. Przykładowo, jeżeli wartość szkody wynosi 2 000 zł, a franszyza redukcyjna 500 zł, ubezpieczyciel wypłaci 1 500 zł. Jeżeli wartość szkody nie przekroczy 500 zł, odszkodowanie nie będzie wypłacone. Franszyza redukcyjna nazywana jest także franszyzą bezwzględną lub bezwarunkową.
Franszyza integralna – co to jest?
Franszyza integralna jest to kwota, do wysokości której ubezpieczyciel nie odpowiada za powstałą szkodę.
Wyjazd za granicę
Ogólne
Czy ubezpieczenie komunikacyjne OC obowiązuje za granicą?
Ubezpieczenie OC obowiązuje w większości krajów europejskich. Kiedy wyjeżdżasz za granicę, sprawdź czy Twoje ubezpieczenie będzie ważne w docelowym kraju podróży. W niektórych krajach, niezbędne jest posiadanie tzw. Zielonej Karty. Jest ona dodawana gratis do ubezpieczenia OC. Aby otrzymać Zieloną Kartę, wypełnij formularz.
Zielona Karta – gdzie jest potrzebna?
Pełna lista państw, w których ważne jest twoje OC oraz w których potrzebujesz Zielonej Karty znajduje się tutaj.
Zgłoszenie szkody
Pracujemy pełną parą, jednak ogromna liczba szkód związanych z niedawną powodzią, wydłuża czas oczekiwania na działania związane z likwidacją szkody.
Prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość.