
17-02-2025
Compensa pierwsza na rynku – dzięki AI wezwiesz pomoc drogową za pomocą jednego zdjęcia
Compensa jako pierwszy ubezpieczyciel na polskim rynku udostępnił swoim klientom innowacyjny system wezwania pomocy drogowej w ramach moto assistance. Wystarczy do tego zdjęcie tablic rejestracyjnych uszkodzonego auta i numer telefonu klienta. Resztą zajmie się sztuczna inteligencja. Usługa została wdrożona dzięki współpracy z Global Assistance Polska i spółką technologiczną Beesafe.
Nowe rozwiązanie umożliwia szybkie zgłoszenie kolizji, wypadku lub innych zdarzeń drogowych, minimalizując czas potrzebny na rejestrację i przyspiesza wysłanie pomocy na miejsce. Klient nie musi ręcznie wprowadzać numeru polisy, VIN ani innych danych – system automatycznie wczytuje niezbędne informacje. Nie musi też znać numeru telefonu do asystora. Wystarczy, że wzywający pomoc prześle zdjęcie tablic rejestracyjnych pojazdu oraz numer telefonu przez formularz online dostępny na stronie partnera lub w jego aplikacji mobilnej. Resztą zajmie się sztuczna inteligencja. Dostawcą rozwiązania jest firma Global Assistance Polska (GAP), która świadczy dla Compensy usługi assistance.
Wspierana przez AI automatyczna ścieżka zgłoszenia wykorzystuje technologię rozpoznawania zdjęć i metadanych. Algorytm odczytuje numer rejestracyjny pojazdu, natomiast lokalizacja zostaje pobrana z metadanych EXIF przesłanego zdjęcia. Po przekazaniu danych sprawa jest automatycznie rejestrowana w systemie w oparciu o bazę danych ubezpieczeń, a klient błyskawicznie otrzymuje informację zwrotną z numerem zgłoszenia.
Rozwiązanie powstało we współpracy ze spółką technologiczną Beesafe, która staje się centrum eksperckim, m.in. w obszarze AI, dla spółek Vienna Insurance Group.
– Sztuczna inteligencja staje się naszą specjalnością i doskonale rozumiemy, jakie ogromne możliwości daje ta technologia. To kolejne wdrożenie z wykorzystaniem AI, zaraz po rozwiązaniu dla kanału brokerskiego Compensy, które uruchomiliśmy w tym roku. Mamy w planach kolejne innowacyjne projekty technologiczne z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, które zmienią i usprawnią rynek ubezpieczeń – mówi Rafał Mosionek, wiceprezes Compensy i CEO Beesafe.
– Dzięki nowemu rozwiązaniu klient może przejść przez cały proces rejestracji w zaledwie kilku krokach. Automatyczne wykrywanie lokalizacji klienta przyspiesza wysłanie pomocy drogowej we wskazane miejsce. Inwestujemy w technologie, które realnie wpływają na komfort naszych partnerów i ich klientów oraz na efektywność procesów. Automatyczna ścieżka rejestracji zgłoszeń to kolejne nasze wdrożenie – obok Modułu Śledzenia Szkody – które usprawnia obsługę i zapewnia docelowym klientom poczucie bezpieczeństwa. To też dowód na to, że nie stoimy w miejscu, ale stale się rozwijamy, wprowadzając innowacje, które realnie zmieniają rynek usług assistance – mówi Michał Makarczyk, prezes zarządu Global Assistance Polska.
– Sztuczna inteligencja fundamentalnie zmienia sposób obsługi klienta w ubezpieczeniach, szczególnie w obszarze assistance. Automatyzacja zgłoszeń to praktyczne rozwiązanie, które realnie przekłada się na szybkość i jakość pomocy udzielanej naszym klientom. Jestem przekonany, że tego typu innowacje wkrótce staną się standardem rynkowym, przynosząc wymierne korzyści wszystkim użytkownikom – mówi Łukasz Kamiński, menadżer ds. projektów i innowacji w Global Assistance Polska.