Dokumentacja skutków szkody
W przypadku zalania mieszkania, które spowodowało usterki sprzętu najlepiej będzie zgłosić szkodę do ubezpieczyciela. Wtedy należy pamiętać, żeby w dokumentacji zdarzenia pokazać widoczne skutki szkody. Przykład? Uszkodzona spłuczka spowodowała zalanie mieszkania. Dowodem zdarzenia są wówczas widoczne ślady zalania (np. plamy na ścianach), które w przypadku samolikwidacji szkody należy udokumentować na zdjęciach. Kiedy możemy skorzystać z takiej formy likwidacji szkody? Zacznijmy od zgłoszenia szkody.
Jak zgłosić szkodę w mieszkaniu?
Szkodę najlepiej zgłosić przez internet. Wtedy w prosty sposób będziemy mogli zamieścić pełną niezbędna dokumentację, przez co czas rozpatrywania sprawy znacząco się skróci. Proste szkody są kwalifikowane do tzw. samodzielnej likwidacji szkód. W przypadku szkód, które wydarzyły się w budynku mieszkalnym, już 25% Klientów Compensy otrzymuje możliwość samodzielnego zlikwidowania szkody. Co drugie zgłoszenie dotyczy zalania, np. w wyniku awarii instalacji wodnej lub z przyczyn pogodowych. Po wykonaniu przez ubezpieczyciela kalkulacji, prawie 70% Klientów akceptuje wycenę i zleca wypłatę odszkodowania. Jest to prosty i szybki sposób, by zlikwidować szkodę.
Szkoda? Zlikwiduj ją sam. Jak to działa?
Twoja szkoda została już zgłoszona. Teraz czas na naszą weryfikację. W przypadku, gdy może być ona skierowana na ścieżkę samolikwidacji, otrzymasz link do aplikacji w wiadomości SMS. Klikając w link, przechodzisz do samodzielnej likwidacji w Compensie. W skrócie. Po zaznaczeniu uszkodzeń mieszkania i ubezpieczonych sprzętów, błyskawicznie otrzymasz wycenę Twojej szkody. Po zaakceptowaniu wyceny szkody, otrzymasz wypłatę odszkodowanie maksymalnie w ciągu 3 dni roboczych. Bez zbędnych formalności, mozolnego dokumentowania poniesionych strat. Szybko, sprawnie i bez wychodzenia w domu.
Jak to działa, krok po kroku?
- Zrób zdjęcia uszkodzeń w mieszkaniu (np. ściana po zalaniu)
- Zaznacz uszkodzenia na rysunku w aplikacji.
- Dodaj oświadczenie sprawcy (zdjęcie), jeżeli je posiadasz.
- Podaj numer konta i poczekaj na wyliczenie odszkodowania.
Gdy uszkodzony jest sprzęt elektroniczny?
Podpowiedzią jest ekspertyza serwisowa. Dwa słowa, które mogą przyspieszyć proces samolikwidacji i tym samym wypłatę odszkodowania. Kryje się pod nimi informacja o zakresie szkody i kosztach naprawy danego sprzętu elektronicznego uzyskana z serwisu takiego sprzętu. W aplikacji mobilnej Compensy możesz załączyć taką ekspertyzę jako część dokumentacji ujętej w powyższych czterech krokach.
Chcesz wiedzieć więcej o szybkiej likwidacji szkód? Przeczytaj również artykuł: “Jak szybko zlikwidować szkodę?" i dowiedz się więcej na stronie: https://www.compensa.pl/zglos-szkode/