Uproszczona procedura likwidacji szkód w Compensie po Orkanie Ksawery
W związku z wichurami, które przetoczyły się w ostatnich dniach przez Polskę i znacznym wzrostem liczby zgłoszeń, Compensa uruchomiła działania mające na celu usprawnienie procesu likwidacji.
Od minionego czwartku do ubezpieczyciela wpłynęło ponad 1000 zgłoszeń katastroficznych, a ich liczba nadal rośnie. Aby zlikwidować jak najwięcej szkód w jak najkrótszym czasie, ubezpieczyciel powołał zespół wsparcia likwidacji szkód majątkowych dedykowany zgłoszeniom spowodowanym Orkanem Ksawery.
Jeszcze przed weekendem Compensa poinformowała za pośrednictwem strony internetowej, infolinii oraz Facebooka o możliwości skorzystania z nadzwyczajnej, uproszczonej procedury zgłaszania szkód, niewymagającej obecności rzeczoznawcy na miejscu zdarzenia.
– Weryfikacja szkody w przypadku wyboru tej ścieżki likwidacji następuje na podstawie dokładnego opisu i dokumentacji fotograficznej zniszczeń przygotowanych przez właścicieli polis, które można przekazać do nas drogą telefoniczną i elektroniczną. Dzięki temu poszkodowani mogą przystąpić do naprawy mienia bez oczekiwania na przyjazd likwidatora – mówi Michał Makarczyk, dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód w Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group.
Mimo kilkukrotnie zwiększonej liczby połączeń odbieralność Call Center wynosi ponad 98%, a w sytuacjach szczególnego natężenia ruchu telefonicznego, konsultanci oddzwaniają do klientów maksymalnie w przeciągu 24 godzin od pozostawienia prośby o kontakt. Poszkodowani są informowani, jakie kroki mogą podejmować w związku z powstałymi stratami, a także o tym, że w przypadku konieczności podjęcia natychmiastowych działań mających na celu zabezpieczenie mienia, mogą przystępować do prac naprawczych.
Ponadto ubezpieczyciel stosuje uproszczone zasady zawierania porozumień, nadające likwidatorom i rzeczoznawcom dodatkowe uprawnienia, co znacznie przyspiesza decyzje o wypłacie odszkodowań. Do pomocy poszkodowanym zaangażowano również dodatkowych ekspertów zewnętrznych.